Regulamin

1. Wstęp

  1. Niniejszy regulamin zwany dalej „Regulaminem” określa ogólne warunki, podstawowe zasady oraz sposób prowadzenia sprzedaży dokonywanej przez sklep internetowy pod adresem https://elektropaka.pl, zwany dalej „Sklepem Internetowym” na rzecz Klientów, tj. osób fizycznych mających pełną zdolność do czynność prawnych, a także osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
  2. Sklep Internetowy za pośrednictwem, którego Klient może składać Oferty prowadzony jest przez Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Tadeusz Gałązka z siedzibą w Olsztynie, ul. Stalowa 3, 10-420 Olsztyn, NIP 7390302007, REGON: 510013522, adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: 797 484 723. Adres magazynu Sklepu Internetowego: ul. Żelazna 7C, 10-419 Olsztyn.
  3. Sklep Internetowy działa na zasadzie ofertowej, w ramach której Klient wypełnia elektroniczny formularz wraz z deklaracją Towaru oferowanego do nabycia przez Kupującego (Oferta), a Kupujący organizuje na koszt Klienta transport zadeklarowanej ilości towaru do swojej siedziby, gdzie następuje sprawdzenie towaru, a następnie jest składany Klientowi raport, który Klient może zaakceptować lub też nie.
  4. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta i/lub w celu złożenia przez Klienta Oferty. Składając Ofertę w Sklepie Internetowym Klient oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje jego warunki w całości.
  5. Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu:
    1. Cena – określona w złotych polskich wartość netto Towaru,
    2. Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
    3. Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym,
    4. Użytkownik – osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynność prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystający ze Sklepu internetowego.
    5. Klient – Konsument mający pełną zdolność do czynności prawnych lub Przedsiębiorca będący stroną umowy zawartej z Kupującym lub podjął działania zmierzające do zawarcia takiej umowy poprzez złożenie własnej oferty oraz wyrażenie woli otrzymania oferty.
    6. Konsument – osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu Internetowego w związku z czynnościami związanymi z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, gdy z treści zawartej umowy wynika, że umowa nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez takie osoby działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
    7. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i korzystająca z usług Kupującego w bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową,
    8. Konto – indywidualny panel, oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem, pozwalający na korzystanie przez Klienta z usług oferowanych przez Kupującego. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do rozliczeń oraz innych usług udostępnianych przez Kupującego,
    9. Koszyk – usługa udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia jednego lub kilku Towarów, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Towarów i wszystkich Towarów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki),
    10. Login – adres poczty elektronicznej Klienta podany w ramach Sklepu Internetowego podczas tworzenia Konta,
    11. Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom otrzymywanie od Kupującego cyklicznych informacji w szczególności o Produktach i Usługach, nowościach i promocjach, aktualnościach dotyczących Kupującego, na podany przez Klienta adres e-mail, za wyraźną zgodą lub na wyraźne zamówienie Klienta.
    12. Towar – Towary oferowane przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego do nabycia przez Kupującego.
    13. Treści cyfrowe – dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej;
    14. Magazyn – magazyn stacjonarny prowadzony przez Kupującego. Lista dostępnych Magazynów jest udostępniana stronie internetowej Sklepu Internetowego.
    15. Kupujący – Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Tadeusz Gałązka z siedzibą w Olsztynie, ul. Stalowa 3, 10-420 Olsztyn, NIP 7390302007, REGON: 510013522, adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: 797 484 723.
    16. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Klienta na rzecz Kupującego Towaru za zapłatą Ceny pomniejszona o ewentualne opłaty dodatkowe, w szczególności koszty wysyłki. Umowa sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem, a Kupującym z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w drodze przyjęcia przez Kupującego Oferty złożonej przez Klienta lub przyjęcia przez Klienta Oferty Kupującego wyrażonej w formie Raportu. Umowa Sprzedaży określa w szczególności wybrany Towar, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki. Na treść Umowy Sprzedaży składa się Oferta lub Raport oraz niniejszy regulamin.
    17. Dostawa Towaru – umowa zlecenia usługi transportu do magazynu Kupującego zawarta pomiędzy Kupującym, a podmiotem trzecim (firmą transportową), której koszt pokrywa Klient;
    18. Umowa o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych – umowa, której przedmiotem jest dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych przez Kupującego.
    19. Usługi cyfrowe – usługi pozwalające Klientowi na wytwarzanie, przetwarzanie i przechowywanie danych lub dostęp do nich w postaci cyfrowej lub usługę pozwalającą na wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta lub innego użytkownika tej usługi lub inne formy interakcji przy pomocy takich danych.
    20. Oferta – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Towar, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży oraz Umowy Dostawy Towaru.
    21. Formularz Oferty – formularz zawierający dane Klienta niezbędne do złożenia Oferty.
    22. Raport – oświadczenie woli Kupującego wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, zawierający dane odnośnie rodzaju, klasy i właściwości Towaru pod względem zgodności z Ofertą oraz cenę.

2. Postanowienia ogólne

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe i niemajątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także prawa do wzorców, formularzy oraz logotypów należą do Kupującego, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony w Regulaminie i za wyłączną, uprzednią zgodą Kupującego, udzieloną na piśmie pod rygorem nieważności.
  2. Sklep Internetowy jest udostępniany przez Kupującego za pośrednictwem sieci Internet jako zasób systemu teleinformatycznego oraz informatycznego.
  3. Kupujący zastrzega sobie prawo do umieszczania w Sklepie Internetowym treści reklamowych dotyczących oferowanych usług, towarów, jak i towarów i usług osób trzecich.
  4. Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu Internetowego przez Klientów lub osoby trzecie do przesyłania niezamówionej informacji handlowej.
  5. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie Internetowym.
  6. Korzystanie ze Sklepu Internetowego może odbywać się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
  7. Kupujący dołoży wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe za pomocą wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów komputerów oraz typów połączeń internetowych.
  8. W celu złożenia Oferty w Sklepie Internetowym oraz w celu korzystania z usług udostępnionych przez Kupującego, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
  9. Złożenie Oferty przez Klienta oraz zawarcie Umowy Sprzedaży z Kupującym możliwe jest wyłącznie w stosunku do osób posiadających pełną zdolność do czynności prawnych.
  10. Klient jest uprawniony do korzystania z zasobów Sklepu Internetowego wyłącznie na własny użytek. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności komercyjnej lub takiej, która naruszałaby interes Kupującego.
  11. Informacje podane w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Stanowią one zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  12. Kupujący oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w szczególności stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
  13. Kupujący tworzy i wdraża zabezpieczenia przed nieuprawnionym korzystaniem, zwielokrotnianiem lub rozpowszechnianiem treści zawartych w Sklepie Internetowym. W przypadku zastosowania przez Kupującego powyższych zabezpieczeń, Klienci zobowiązują się powstrzymać od jakichkolwiek działań zmierzających do usunięcia lub obejścia takich zabezpieczeń lub rozwiązań.
  14. Kupujący nie stosuje indywidualnego dostosowywania cen jednostkowych wycenianego Towaru, co oznacza, że ceny widoczne w sklepie są takie same dla każdego Klienta.
  15. Opinie widoczne przy Towarach nie są weryfikowane przez Kupującego pod kątem pochodzenia od podmiotów, którzy faktycznie skorzystali z usług Sklepu Internetowego.

3. Konto Klienta

  1. Każdy Klient uprawniony jest do założenia oraz używania Konta. Z chwilą założenia Konta Klient zawiera z Kupującym Umowę o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
  2. W celu utworzenia Konta, Klient obowiązany jest dokonać rejestracji. Rejestracja jest konieczna do składania przez Klientów Ofert w Sklepie Internetowym.
  3. Do prawidłowego korzystania z Konta wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Pliki cookies służą do utrzymania sesji osoby korzystającej ze Sklepu, po zalogowaniu się do Konta. Możliwe jest następnie ich skasowanie poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub za pomocą innego oprogramowania.
  4. W celu dokonania rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Kupującego w Sklepie Internetowym, a następnie przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Kupującego poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
  5. Wypełnienie formularza rejestracyjnego następuje z zachowaniem poniższych zasad:
    1. Klient powinien wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego, chyba, że pole jest oznaczone jako opcjonalne,
    2. informacje wpisane do formularza rejestracyjnego powinny dotyczyć wyłącznie Klienta i być zgodne z prawdą, przy czym Klient jest osobą odpowiedzialną za prawdziwość informacji wpisanych do formularza rejestracyjnego,
    3. Klient powinien zapoznać się i potwierdzić fakt zapoznania się z treścią Regulaminu oznaczając odpowiednie pole formularza rejestracyjnego,
    4. Klient powinien zapoznać się z polityką prywatności, oznaczając odpowiednie pole formularza rejestracyjnego,
  6. Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta błędnych lub nieprawdziwych danych.
  7. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie rejestracji. Z tą chwilą zawarta zostaje Umowa o dostarczanie Treści lub Usługi cyfrowej jaką jest prowadzenia Konta Klienta, Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta, a także dokonywania zmian danych, podanych podczas rejestracji, za wyjątkiem Loginu.
  8. Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny usunąć Konto poprzez wysłanie żądania do Kupującego na adres poczty elektronicznej: [email protected].
  9. Klient zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności i nieudostępniania osobom trzecim Hasła. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż Hasło znalazło się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Klient ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie Kupującego, z wykorzystaniem dostępnych środków łączności. W takiej sytuacji Klient powinien niezwłocznie zmienić Hasło, wykorzystując odpowiednie funkcjonalności w ramach Konta Klienta.

4. Składanie Oferty, weryfikacja, Raport, Dostawa Towaru oraz zawarcie Umowy Sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Kupującym następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Oferty w Sklepie Internetowym na warunkach wskazanych poniżej. Prezentacja Towarów przez Kupującego wraz z ich ceną regularną w Sklepie internetowym nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  2. Kupujący umożliwia Klientowi złożenie Oferty za pośrednictwem Sklepu Internetowego w następujący sposób:
    1. Klient dodaje wybrany/e Towar/y do Koszyka poprzez wybór polecenia „DODAJ DO KOSZYKA”, po czym może przejść do Koszyka lub do formularza Oferty – „Zamówienie”,
    2. Klient sprawdza w formularzu Oferty aktualność danych koniecznych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. W każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić realizację Umowy Sprzedaży. W Formularzu Oferty niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, numer konta bankowego do przelewu. W wypadku Klientów będących Przedsiębiorcami lub Konsumentami wykonującymi działalność gospodarczą niezbędne jest także podanie nazwy oraz adresu firmy, a jeśli zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również numeru NIP – zgodnie z art. 106b ust.5 ustawy o VAT. W ramach rozwoju dostępnych w Sklepie Internetowym Towarów lub usług, Kupujący może wprowadzić obowiązek podania w treści formularza Oferty lub w innym właściwym miejscu, innych informacji dotyczących Towarów lub Klienta.
    3. Wysłanie formularza Oferty następuje przez aktywację odpowiedniego przycisku „Składam ofertę i zamawiam kuriera” w formularzu Oferty – Zamówieniu,
    4. Każdorazowo przed wysyłką Oferty, Klientowi wyświetlany jest formularz zawierający informacje określone w art. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności takie jak cena łączna wybranych Towarów oraz łączny koszt wybranego sposobu dostawy,
    5. W trakcie składania Oferty, do momentu naciśnięcia przycisku „Składam ofertę i zamawiam kuriera”, Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka.
  3. Każdorazowe wypełnienie i złożenie przez Klienta Formularza Oferty jest równoznaczne z zawarciem pomiędzy Klientem, a Kupującym Umowy Dostawy Towaru będącego przedmiotem Oferty, a także stanowi Ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. Oferta złożona przez Klienta uprawnia Kupującego do złożenia do firmy przewozowej zlecenia wykonania usługi transportu Towaru od Klienta do magazynu Kupującego, której koszt jest tymczasowo pokrywany przez Kupującego.
  5. W przypadku zawarcia przez Klienta i Kupującego Umowy Sprzedaży, strony wyrażają zgodę na potrącenie kosztów transportu płatnych przez Klienta z kwotą należną Klientowi z tytułu Umowy Sprzedaży. W każdym innym przypadku koszt transportu będzie płatny przez Klienta na rachunek bankowy Kupującego wskazany we wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie Oferty przez Klienta.
  6. Towary będące przedmiotem Oferty są odbierane od Klienta za pośrednictwem zamówionych przez Kupującego przewoźników, z adresu wskazanego przez Klienta w Formularzu Oferty. Kupujący przyjmuje przesyłki z terenu Polski oraz wybranych krajów Unii Europejskiej. Aktualne informacje na temat kosztów dostawy znajdują się w podsumowaniu Zamówienia w Formularzu Oferty.
  7. W dniu zamówienia Dostawy Towaru od Klienta przekazywana jest na adres poczty elektronicznej i/lub numer telefonu Klienta, informacja potwierdzająca zamówienie przewoźnika przez Kupującego.
  8. Termin odbioru Towaru od Klienta wynosi do 3 Dni Roboczych, licząc od dnia następującego po dniu złożenia oferty przez Klienta, chyba że w opisie danego Towaru lub w trakcie składania Oferty Kupujący podał inny termin. Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za nieodebranie Towaru lub opóźnienie w jego odbiorze z przyczyn leżących po stronie Klienta, w szczególności, jeśli są one spowodowane podaniem przez Klienta błędnego lub niewłaściwego adresu odbioru. W takiej sytuacji Kupujący zawiadomi Klienta o nieudanej próbie odbioru Towaru, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt dostawy.
  9. Po złożeniu przez Klienta Oferty, Kupujący niezwłocznie przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania Oferty oraz informację o rozpoczęciu jej weryfikacji. Potwierdzenie otrzymania Oferty i jej przyjęcie do weryfikacji następuje poprzez przesłanie przez Kupującego Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Oferty adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Kupującego o otrzymaniu Oferty i o jej przyjęciu do weryfikacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Dostawy Towaru. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Dostawy Towaru między Klientem a Kupującym. E-mail potwierdzający otrzymanie Oferty złożonej przez Klienta nie jest równoznaczny z przyjęciem Oferty przez Kupującego.
  10. Modyfikacja treści Oferty lub innych oświadczeń złożonych przez Klienta, bez pisemnej zgody Kupującego na modyfikacje ich treści jest nieważna.
  11. Kupujący ma prawo do weryfikacji złożonej przez Klienta Oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź telefonicznie oraz jej anulowania w przypadkach uzasadniających wątpliwości co do możliwości złożenia Oferty. Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez Klienta przy składaniu Oferty.
  12. Przyjęcie Oferty do weryfikacji przez Kupującego polega na badaniu Towaru w celu ustalenia i kontroli jego rodzaju, klasy i właściwości pod względem zgodności Towaru z Ofertą, a następnie jest składany Klientowi raport, który Klient może zaakceptować lub nie. Jeżeli Towar istotne niezgodny jest z Ofertą, Kupujący może odmówić złożenia własnej Oferty. Raport zostanie udostępniony Klientowi w postaci elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Oferty w terminie 3 dni od daty dostawy Towaru do magazynu Kupującego. Raport zawiera Ofertę Kupującego składaną Klientowi.
  13. W przypadku braku możliwości weryfikacji Oferty lub realizacji Umowy Dostawy Towaru z przyczyn, o których wiadomo Kupującemu w tym także, gdy sprzedaż Towarów na rzecz Kupującego nie będzie możliwa w czasie przewidzianym na weryfikację i realizację Oferty, Kupujący niezwłocznie poinformuje Klienta o powstałych okolicznościach drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta lub telefonicznie.
  14. Kupujący zastrzega sobie prawo do nierealizowania Ofert bez udostępnienia kontaktu, pod którym będzie możliwe potwierdzenie Oferty.
  15. Jeśli realizacja Oferty okaże się niemożliwa, Kupujący może również zaproponować Klientowi:
    1. anulowanie całości Oferty (wybór tej opcji przez Klienta zwalnia Kupującego z obowiązku weryfikacji Oferty),
    2. anulowanie Oferty w części, w której jego realizacja nie jest możliwa w racjonalnym terminie (wybór tej opcji przez Klienta zwalnia Kupującego z realizacji Oferty w zakresie, w jakim nie jest ona możliwa),
    3. podział Oferty oraz określenie terminu realizacji Zamówienia w części, której realizacja pierwotnie nie jest możliwa (wybór tej opcji przez Klienta powoduje, że dostawa dokonana zostanie w odrębnych przesyłkach, przy czym Klient nie będzie ponosił dodatkowych kosztów dostawy związanych z podziałem Zamówienia).
  16. W przypadku stwierdzonego przez Kupującego braku możliwości przyjęcia przez Kupującego Oferty do realizacji, Umowa Dostawy Towaru nie zostaje zawarta, jak również nie zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
  17. Raport zawiera Ofertę Kupującego składaną Klientowi.
  18. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą przyjęcia przez Klienta Oferty złożonej mu przez Kupującego poprzez akceptację raportu przedstawionego przez Kupująceg.
  19. Ostateczną ceną wiążącą strony Umowy Sprzedaży jest Cena umieszczona w Raporcie Kupującego przekazanym Klientowi w momencie jej akceptacji przez Klienta.
  20. Klient zobowiązany jest zaakceptować lub odrzucić Ofertę Kupującego niezwłocznie, ale nie później, niż w terminie 3 dni od chwili otrzymania jej od Kupującego.
  21. Jeżeli Klient jest przedsiębiorcą, brak odpowiedzi na przedstawioną Ofertę Kupującego w terminie 3 dni będzie równoznaczny z jej akceptacją, a tym samym zawarciem Umowy Sprzedaży.
  22. W razie akceptacji przez Klienta Oferty Kupującego (lub milczącego przyjęcia Oferty przez Klienta będącego przedsiębiorcą) i zawarcia tym samym Umowy Sprzedaży, Cena za Towar (z potrąceniem kosztów przesyłki) zostanie uiszczona na rzecz Klienta na wskazany przez niego przy składaniu zamówienia rachunek bankowy, w terminie 3 dni licząc od dnia otrzymania akceptacji Klienta (milczącego przyjęcia przez Klienta będącego przedsiębiorcą) raportu Kupującego.
  23. Umowa Sprzedaży oraz Umowa Dostawy Towaru wygasa, gdy Klient wprowadzi nieprawdziwe dane w formularzu lub dane uniemożliwiające odbiór Towaru.
  24. W razie odrzucenia Oferty przez Klienta, odmowy złożenia Oferty przez Kupującego (Towar istotnie niezgodny z Ofertą Klienta) albo wygaśnięcia Umowy o czym mowa w punkcie 19 powyżej, Klient zobowiązany jest niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 3 dni, odebrać Towar od Kupującego na własny koszt. Kupujący może obciążyć Klienta kosztami magazynowania Towaru nieodebranego w zastrzeżonym terminie. Klient zwraca również koszt przesyłki tymczasowo pokrytej przez Kupującego w terminie 3 dni licząc od dnia, w którym Umowa Sprzedaży nie doszła do skutku, przy czym Kupujący może wstrzymać się z wydaniem Klientowi Towaru do chwili otrzymania zwrotu płatności za transport.

5. Oświadczenia

  1. Klient oświadcza, że sprzedawany Towar nie pochodzi z kradzieży i jest jego własnością, nie jest obciążony prawem osób trzecich oraz że nie zawiera materiałów wybuchowych i niebezpiecznych.
  2. Wszelki dostarczany Towar musi być wolny od promieniowania jonizującego, o stopniu przewyższającym naturalne promieniowanie własne stali. Poziom przekraczający naturalne promieniowanie stali, występuje w razie wskazania przez odpowiednie urządzenie mierzące, promieniowania przekraczającego naturalne promieniowanie tła.
  3. Przekroczenie takiego promieniowania zostanie po dalszej kontroli udokumentowane w protokole badania. W razie stwierdzenia takowego promieniowania, Kupujący będzie upoważniony do wstrzymania rozładunku i odmowy odbioru Towaru objętego takim promieniowaniem i do poinformowania o tym fakcie właściwych organów, jak i Klienta.
  4. O ile odpowiedni organ nie zarządzi inaczej, Klient winien w ciągu dwóch dni od poinformowania go o odmowie przyjęcia Towaru, przedmiotowy Towar odebrać albo zarządzić i dokonać jego utylizacji.
  5. Wszystkie koszty związane z odmową odbioru przez Klienta Towaru od Kupującego, koszty transportu powrotnego i utylizacji ponosi Klient. W razie zarządzenia szczególnych środków przez odpowiedni organ (w szczególności segregację, sztukowanie i badanie poszczególnych części dostawy, tymczasowe składowanie na terenie zakładu, transport pod nadzorem, utylizację), wszelkie wynikłe z tego tytułu koszty ponosić będzie Klient.

6. Reklamacja

  1. Reklamacja Treści i Usług cyfrowych
    1. Reklamacja Konsumenta dotycząca problemów z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych stanowi jednocześnie żądanie doprowadzenia Treści lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
    2. Niezgodność Treści i Usług cyfrowych ma miejsce wtedy, gdy:
      1. niezgodny z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych jest ich opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
      2. nie będą one pozostawały przydatne do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Kupującego najpóźniej w momencie zawarcia Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych i który Kupujący zaakceptował,
      3. nie będą one nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
      4. nie będą one występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwa, jakie są typowe dla Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Kupującego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Kupujący wykaże, że:
        1. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie nie mógł o nim wiedzieć,
        2. przed zawarciem Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
        3. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych;
      5. nie będą one dostarczone z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać,
      6. nie będą one zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Kupującego przed zawarciem Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
    3. Kupujący doprowadza do zgodności z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych reklamowanej treści lub usługi cyfrowej w rozsądnym czasie od chwili, w której zostanie poinformowany o zaistniałych okolicznościach, bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając charakter oraz cel treści lub usług cyfrowej, w jakim są wykorzystywane.
    4. Jeżeli zachodzi okoliczność niezgodności treści lub usługi cyfrowej z Umową, Użytkownik może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych, gdy:
      1. doprowadzenie do zgodności z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
      2. doprowadzenie do zgodności w Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych okazało się nieskuteczne;
      3. brak zgodności Treści lub Usług cyfrowych z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od tej Umowy;
      4. z oświadczenia Kupującego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści lub usług cyfrowych do zgodności z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.
    5. Kupujący nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli środowisko cyfrowe Użytkownika nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi.

7. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży

  1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę Sprzedaży na odległość może w terminie czternastu (14) dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny, składając Kupującemu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie może być wysłane:
    1. pismem na adres: ul. Stalowa 3, 10-420 Olsztyn.
    2. w formie elektronicznej na adres: [email protected]
  2. Kupujący ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić Konsumentowi Towary, w tym koszt dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym) – o ile został już opłacony przez Klienta.
  3. Koszty odesłania Towaru w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży o którym mowa w postanowieniach powyżej ponosi Konsument.
  4. Klient dokonuje zwrotu płatności na rzecz Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Do zachowania terminu wystarczające jest dokonanie zwrotu płatności przed jego upływem. Jeżeli Konsument nie uczyni tego w tym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki.
  5. Kupujący może się wstrzymać ze zwrotem Towaru do momentu otrzymania zwrotu płatności na konto bankowe Kupującego, powiększone o koszt przesyłki zwrotnej.
  6. W razie skutecznego odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
  7. Towar powinien zostać zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
  8. Klientowi będącemu Przedsiębiorcą nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Kupującym.
  9. Kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie stwarza po stronie Klienta będącego Przedsiębiorcą żadnych roszczeń w stosunku do Kupującego.

Pobierz formularz odstąpienia od Umowy Sprzedaży

8. Odstąpienie od Umowy Dostawy Towaru

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi, w przypadku umowy Dostawy Towaru, jeżeli Kupujący wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta. Konsument przyjmuje do wiadomości, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy. Prawo odstąpienia od Umowy Dostawy Towaru nie przysługuje także w przypadku, jeżeli Kupujący dokonał już zlecenia firmie transportowej odbiór Towaru od Klienta. Za chwilę rozpoczęcia zlecenia firmie transportowej odbioru Towaru od Klienta uznaje się moment doręczenia Klientowi wiadomości e—mail z potwierdzeniem otrzymania przez Kupującego złożonej przez Klienta Oferty.

Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych

    1. Prawo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów o dostarczanie Treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
    2. Prawo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów o dostarczanie Usługi cyfrowej, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
    3. Za chwilę rozpoczęcia spełniania świadczenia w przypadku Treści lub Usług cyfrowych uznaje się moment doręczenia Klientowi wiadomości e—mail z instrukcją pobrania lub uzyskania dostępu do Treści lub Usług cyfrowych, chyba że zastrzeżono inaczej.
    4. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych, wystarczy, aby Konsument wysłał do Kupującego informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od tej Umowy np. poprzez wiadomość e-mail.
    5. W przypadku Usług cyfrowych odpłatnych, jeżeli żądanie rozpoczęcia świadczenia Usług cyfrowych miało miejsce przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych, Konsument zobowiązany jest zapłacić kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Kupującego o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
    6. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych, wystarczy, aby Konsument wysłał do Kupującego informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych np. poprzez wiadomość e-mail.

9. Pozasądowe metody rozwiązywania sporów

  1. Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. Ponadto Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą,
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),
    4. Konsument może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.

10. Postępowanie w przypadku Klientów nie będących Konsumentami

  1. Klientowi niebędącemu Konsumentem nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
  2. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Kupującego z tytułu rękojmi wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
  3. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Kupującym, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Kupującego.
  4. W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Kupujący może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

11. Odpowiedzialność

  1. Sklep Internetowy uprzedza, że może nastąpić przerwa lub zakłócenie w świadczeniu usług drogą elektroniczną i udostępnianiu strony internetowej Sklepu Internetowego, której powodem może być:
    1. modyfikacja, modernizacja, rozbudowa lub konserwacja systemu teleinformatycznego lub oprogramowania Sklepu,
    2. siła wyższa, działania lub zaniechania osób trzecich (działania niezależne od Sklepu Internetowego).
  2. Sklep ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Sprzedaży.
  3. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość lub utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu Internetowego, wynikające z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Klienta, w szczególności za utratę przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (z winy Klienta) jego Hasła. Sklep Internetowy ponosi jednak odpowiedzialność, jeśli utrata przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie jego Hasła nastąpiło z przyczyn zawinionych przez Sklep Internetowy lub przyczyn, za które Sklep Internetowy ponosi odpowiedzialność.
  4. Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Klientów, w szczególności za korzystanie przez nich ze Sklepu Internetowego w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
  5. Wyłącznym źródłem zobowiązań Sklepu Internetowego jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.

12. Newsletter

  1. W celu korzystania z usługi Newsletter, Klient powinien wypełnić formularz dostępny w Sklepie internetowym poprzez podanie swojego adresu e-mail. Niedozwolone jest korzystanie z adresu e-mail, z którego korzysta inna osoba.
  2. Użytkownik zobowiązany jest potwierdzić zamówienie usługi Newsletter poprzez kliknięcie linku potwierdzającego skierowanego na adres e-mail wskazany w formularzu.
  3. Podanie przez Klienta adresu e-mail jest konieczne do wykonania usługi Newslettera.
  4. Usługa Newsletter jest dobrowolna, nieodpłatna i świadczona wyłącznie po dokonaniu subskrypcji.
  5. Usługa Newsletter polega na dostarczaniu treści dotyczących Kupującego, jego oferty, aktualności, produktów i marki oraz aktualnych promocji. Newsletter zawiera informacje handlowe i marketingowe Kupującego.
  6. Newsletter jest wysyłany cyklicznie przez czas nieoznaczony, do momentu zakończenia korzystania z usługi lub świadczenia usługi Newsletter przez Kupującego.
  7. Rezygnacja z Usługi Newsletter możliwa jest w każdej chwili poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdej wiadomości e-mail wysłanej do Klienta w ramach usługi Newsletter lub poprzez wysyłkę rezygnacji na adres e-mail: [email protected].
  8. Kupujący może zrezygnować ze świadczenia usługi Newsletter w każdym momencie.
  9. W razie chęci otrzymywania od Kupującego innych niż Newsletter informacji handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Kupującego za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne Klient obowiązany jest wyrazić zgodę na w odpowiednim okienku „check box” umieszczonym w formularzach dostępnych w Sklepie. W ramach przekazywania informacji handlowych za zgodą Klienta Kupujący uprawniony jest m.in. do kontaktowania się z Klientem celem przekazania prośby o wystawienie przez Klienta opinii na stronie www Sklepu, wypełnienia formularza oceny satysfakcji Klienta, przedstawienia swojej oferty i inne.

13. Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 28 sierpnia 2023.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia Umów Sprzedaży mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
  3. Kupujący zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
  4. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Kupujący udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację w Sklepie Internetowym. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 1 (jednego) dnia od dnia opublikowania nowego Regulaminu w Sklepie Internetowym. Ponadto Kupujący poinformuje Klienta na 1 (jeden) dzień przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu, za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu, na adres e-mail przypisany do Konta Klienta. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Kupującego, co skutkuje rozwiązaniem Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
  5. Klienci, którzy dokonali sprzedaży danego Towaru przed wejściem w życie zmian Regulaminu, obowiązuje Regulamin w wiążący w dacie złożenia Oferty.
  6. Wszelkie spory mogące powstać w związku z Umową Sprzedaży zawartą pomiędzy Klientem będącym Konsumentem, a Kupującym na zasadach określonych w Regulaminie, będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Kupującym, a Klientem będącym Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Kupującego.
To top