1. Wstęp
- Niniejszy regulamin zwany dalej „Regulaminem” określa ogólne warunki, podstawowe zasady oraz sposób prowadzenia sprzedaży dokonywanej przez sklep internetowy pod adresem https://elektropaka.pl, zwany dalej „Sklepem Internetowym” na rzecz Klientów, tj. osób fizycznych mających pełną zdolność do czynność prawnych, a także osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
- Sklep Internetowy za pośrednictwem, którego Klient może składać Oferty prowadzony jest przez Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Tadeusz Gałązka z siedzibą w Olsztynie, ul. Stalowa 3, 10-420 Olsztyn, NIP 7390302007, REGON: 510013522, adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: 797 484 723. Adres magazynu Sklepu Internetowego: ul. Żelazna 7C, 10-419 Olsztyn.
- Sklep Internetowy działa na zasadzie ofertowej, w ramach której Klient wypełnia elektroniczny formularz wraz z deklaracją Towaru oferowanego do nabycia przez Kupującego (Oferta), a Kupujący organizuje na koszt Klienta transport zadeklarowanej ilości towaru do swojej siedziby, gdzie następuje sprawdzenie towaru, a następnie jest składany Klientowi raport, który Klient może zaakceptować lub też nie.
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta i/lub w celu złożenia przez Klienta Oferty. Składając Ofertę w Sklepie Internetowym Klient oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje jego warunki w całości.
- Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu:
- Cena – określona w złotych polskich wartość netto Towaru,
- Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
- Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym,
- Użytkownik – osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynność prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystający ze Sklepu internetowego.
- Klient – Konsument mający pełną zdolność do czynności prawnych lub Przedsiębiorca będący stroną umowy zawartej z Kupującym lub podjął działania zmierzające do zawarcia takiej umowy poprzez złożenie własnej oferty oraz wyrażenie woli otrzymania oferty.
- Konsument – osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu Internetowego w związku z czynnościami związanymi z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, gdy z treści zawartej umowy wynika, że umowa nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez takie osoby działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i korzystająca z usług Kupującego w bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Konto – indywidualny panel, oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem, pozwalający na korzystanie przez Klienta z usług oferowanych przez Kupującego. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do rozliczeń oraz innych usług udostępnianych przez Kupującego,
- Koszyk – usługa udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia jednego lub kilku Towarów, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Towarów i wszystkich Towarów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki),
- Login – adres poczty elektronicznej Klienta podany w ramach Sklepu Internetowego podczas tworzenia Konta,
- Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom otrzymywanie od Kupującego cyklicznych informacji w szczególności o Produktach i Usługach, nowościach i promocjach, aktualnościach dotyczących Kupującego, na podany przez Klienta adres e-mail, za wyraźną zgodą lub na wyraźne zamówienie Klienta.
- Towar – Towary oferowane przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego do nabycia przez Kupującego.
- Treści cyfrowe – dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej;
- Magazyn – magazyn stacjonarny prowadzony przez Kupującego. Lista dostępnych Magazynów jest udostępniana stronie internetowej Sklepu Internetowego.
- Kupujący – Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Tadeusz Gałązka z siedzibą w Olsztynie, ul. Stalowa 3, 10-420 Olsztyn, NIP 7390302007, REGON: 510013522, adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: 797 484 723.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Klienta na rzecz Kupującego Towaru za zapłatą Ceny pomniejszona o ewentualne opłaty dodatkowe, w szczególności koszty wysyłki. Umowa sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem, a Kupującym z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w drodze przyjęcia przez Kupującego Oferty złożonej przez Klienta lub przyjęcia przez Klienta Oferty Kupującego wyrażonej w formie Raportu. Umowa Sprzedaży określa w szczególności wybrany Towar, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki. Na treść Umowy Sprzedaży składa się Oferta lub Raport oraz niniejszy regulamin.
- Dostawa Towaru – umowa zlecenia usługi transportu do magazynu Kupującego zawarta pomiędzy Kupującym, a podmiotem trzecim (firmą transportową), której koszt pokrywa Klient;
- Umowa o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych – umowa, której przedmiotem jest dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych przez Kupującego.
- Usługi cyfrowe – usługi pozwalające Klientowi na wytwarzanie, przetwarzanie i przechowywanie danych lub dostęp do nich w postaci cyfrowej lub usługę pozwalającą na wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta lub innego użytkownika tej usługi lub inne formy interakcji przy pomocy takich danych.
- Oferta – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Towar, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży oraz Umowy Dostawy Towaru.
- Formularz Oferty – formularz zawierający dane Klienta niezbędne do złożenia Oferty.
- Raport – oświadczenie woli Kupującego wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, zawierający dane odnośnie rodzaju, klasy i właściwości Towaru pod względem zgodności z Ofertą oraz cenę.
2. Postanowienia ogólne
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe i niemajątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także prawa do wzorców, formularzy oraz logotypów należą do Kupującego, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony w Regulaminie i za wyłączną, uprzednią zgodą Kupującego, udzieloną na piśmie pod rygorem nieważności.
- Sklep Internetowy jest udostępniany przez Kupującego za pośrednictwem sieci Internet jako zasób systemu teleinformatycznego oraz informatycznego.
- Kupujący zastrzega sobie prawo do umieszczania w Sklepie Internetowym treści reklamowych dotyczących oferowanych usług, towarów, jak i towarów i usług osób trzecich.
- Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu Internetowego przez Klientów lub osoby trzecie do przesyłania niezamówionej informacji handlowej.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie Internetowym.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego może odbywać się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
- Kupujący dołoży wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe za pomocą wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów komputerów oraz typów połączeń internetowych.
- W celu złożenia Oferty w Sklepie Internetowym oraz w celu korzystania z usług udostępnionych przez Kupującego, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Złożenie Oferty przez Klienta oraz zawarcie Umowy Sprzedaży z Kupującym możliwe jest wyłącznie w stosunku do osób posiadających pełną zdolność do czynności prawnych.
- Klient jest uprawniony do korzystania z zasobów Sklepu Internetowego wyłącznie na własny użytek. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności komercyjnej lub takiej, która naruszałaby interes Kupującego.
- Informacje podane w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Stanowią one zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Kupujący oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w szczególności stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
- Kupujący tworzy i wdraża zabezpieczenia przed nieuprawnionym korzystaniem, zwielokrotnianiem lub rozpowszechnianiem treści zawartych w Sklepie Internetowym. W przypadku zastosowania przez Kupującego powyższych zabezpieczeń, Klienci zobowiązują się powstrzymać od jakichkolwiek działań zmierzających do usunięcia lub obejścia takich zabezpieczeń lub rozwiązań.
- Kupujący nie stosuje indywidualnego dostosowywania cen jednostkowych wycenianego Towaru, co oznacza, że ceny widoczne w sklepie są takie same dla każdego Klienta.
- Opinie widoczne przy Towarach nie są weryfikowane przez Kupującego pod kątem pochodzenia od podmiotów, którzy faktycznie skorzystali z usług Sklepu Internetowego.
3. Konto Klienta
- Każdy Klient uprawniony jest do założenia oraz używania Konta. Z chwilą założenia Konta Klient zawiera z Kupującym Umowę o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
- W celu utworzenia Konta, Klient obowiązany jest dokonać rejestracji. Rejestracja jest konieczna do składania przez Klientów Ofert w Sklepie Internetowym.
- Do prawidłowego korzystania z Konta wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Pliki cookies służą do utrzymania sesji osoby korzystającej ze Sklepu, po zalogowaniu się do Konta. Możliwe jest następnie ich skasowanie poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub za pomocą innego oprogramowania.
- W celu dokonania rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Kupującego w Sklepie Internetowym, a następnie przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Kupującego poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego następuje z zachowaniem poniższych zasad:
- Klient powinien wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego, chyba, że pole jest oznaczone jako opcjonalne,
- informacje wpisane do formularza rejestracyjnego powinny dotyczyć wyłącznie Klienta i być zgodne z prawdą, przy czym Klient jest osobą odpowiedzialną za prawdziwość informacji wpisanych do formularza rejestracyjnego,
- Klient powinien zapoznać się i potwierdzić fakt zapoznania się z treścią Regulaminu oznaczając odpowiednie pole formularza rejestracyjnego,
- Klient powinien zapoznać się z polityką prywatności, oznaczając odpowiednie pole formularza rejestracyjnego,
- Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta błędnych lub nieprawdziwych danych.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie rejestracji. Z tą chwilą zawarta zostaje Umowa o dostarczanie Treści lub Usługi cyfrowej jaką jest prowadzenia Konta Klienta, Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta, a także dokonywania zmian danych, podanych podczas rejestracji, za wyjątkiem Loginu.
- Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny usunąć Konto poprzez wysłanie żądania do Kupującego na adres poczty elektronicznej: [email protected].
- Klient zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności i nieudostępniania osobom trzecim Hasła. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż Hasło znalazło się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Klient ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie Kupującego, z wykorzystaniem dostępnych środków łączności. W takiej sytuacji Klient powinien niezwłocznie zmienić Hasło, wykorzystując odpowiednie funkcjonalności w ramach Konta Klienta.
4. Składanie Oferty, weryfikacja, Raport, Dostawa Towaru oraz zawarcie Umowy Sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Kupującym następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Oferty w Sklepie Internetowym na warunkach wskazanych poniżej. Prezentacja Towarów przez Kupującego wraz z ich ceną regularną w Sklepie internetowym nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Kupujący umożliwia Klientowi złożenie Oferty za pośrednictwem Sklepu Internetowego w następujący sposób:
- Klient dodaje wybrany/e Towar/y do Koszyka poprzez wybór polecenia „DODAJ DO KOSZYKA”, po czym może przejść do Koszyka lub do formularza Oferty – „Zamówienie”,
- Klient sprawdza w formularzu Oferty aktualność danych koniecznych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. W każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić realizację Umowy Sprzedaży. W Formularzu Oferty niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, numer konta bankowego do przelewu. W wypadku Klientów będących Przedsiębiorcami lub Konsumentami wykonującymi działalność gospodarczą niezbędne jest także podanie nazwy oraz adresu firmy, a jeśli zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również numeru NIP – zgodnie z art. 106b ust.5 ustawy o VAT. W ramach rozwoju dostępnych w Sklepie Internetowym Towarów lub usług, Kupujący może wprowadzić obowiązek podania w treści formularza Oferty lub w innym właściwym miejscu, innych informacji dotyczących Towarów lub Klienta.
- Wysłanie formularza Oferty następuje przez aktywację odpowiedniego przycisku „Składam ofertę i zamawiam kuriera” w formularzu Oferty – Zamówieniu,
- Każdorazowo przed wysyłką Oferty, Klientowi wyświetlany jest formularz zawierający informacje określone w art. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności takie jak cena łączna wybranych Towarów oraz łączny koszt wybranego sposobu dostawy,
- W trakcie składania Oferty, do momentu naciśnięcia przycisku „Składam ofertę i zamawiam kuriera”, Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka.
- Każdorazowe wypełnienie i złożenie przez Klienta Formularza Oferty jest równoznaczne z zawarciem pomiędzy Klientem, a Kupującym Umowy Dostawy Towaru będącego przedmiotem Oferty, a także stanowi Ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Oferta złożona przez Klienta uprawnia Kupującego do złożenia do firmy przewozowej zlecenia wykonania usługi transportu Towaru od Klienta do magazynu Kupującego, której koszt jest tymczasowo pokrywany przez Kupującego.
- W przypadku zawarcia przez Klienta i Kupującego Umowy Sprzedaży, strony wyrażają zgodę na potrącenie kosztów transportu płatnych przez Klienta z kwotą należną Klientowi z tytułu Umowy Sprzedaży. W każdym innym przypadku koszt transportu będzie płatny przez Klienta na rachunek bankowy Kupującego wskazany we wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie Oferty przez Klienta.
- Towary będące przedmiotem Oferty są odbierane od Klienta za pośrednictwem zamówionych przez Kupującego przewoźników, z adresu wskazanego przez Klienta w Formularzu Oferty. Kupujący przyjmuje przesyłki z terenu Polski oraz wybranych krajów Unii Europejskiej. Aktualne informacje na temat kosztów dostawy znajdują się w podsumowaniu Zamówienia w Formularzu Oferty.
- W dniu zamówienia Dostawy Towaru od Klienta przekazywana jest na adres poczty elektronicznej i/lub numer telefonu Klienta, informacja potwierdzająca zamówienie przewoźnika przez Kupującego.
- Termin odbioru Towaru od Klienta wynosi do 3 Dni Roboczych, licząc od dnia następującego po dniu złożenia oferty przez Klienta, chyba że w opisie danego Towaru lub w trakcie składania Oferty Kupujący podał inny termin. Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za nieodebranie Towaru lub opóźnienie w jego odbiorze z przyczyn leżących po stronie Klienta, w szczególności, jeśli są one spowodowane podaniem przez Klienta błędnego lub niewłaściwego adresu odbioru. W takiej sytuacji Kupujący zawiadomi Klienta o nieudanej próbie odbioru Towaru, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt dostawy.
- Po złożeniu przez Klienta Oferty, Kupujący niezwłocznie przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania Oferty oraz informację o rozpoczęciu jej weryfikacji. Potwierdzenie otrzymania Oferty i jej przyjęcie do weryfikacji następuje poprzez przesłanie przez Kupującego Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Oferty adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Kupującego o otrzymaniu Oferty i o jej przyjęciu do weryfikacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Dostawy Towaru. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Dostawy Towaru między Klientem a Kupującym. E-mail potwierdzający otrzymanie Oferty złożonej przez Klienta nie jest równoznaczny z przyjęciem Oferty przez Kupującego.
- Modyfikacja treści Oferty lub innych oświadczeń złożonych przez Klienta, bez pisemnej zgody Kupującego na modyfikacje ich treści jest nieważna.
- Kupujący ma prawo do weryfikacji złożonej przez Klienta Oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź telefonicznie oraz jej anulowania w przypadkach uzasadniających wątpliwości co do możliwości złożenia Oferty. Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez Klienta przy składaniu Oferty.
- Przyjęcie Oferty do weryfikacji przez Kupującego polega na badaniu Towaru w celu ustalenia i kontroli jego rodzaju, klasy i właściwości pod względem zgodności Towaru z Ofertą, a następnie jest składany Klientowi raport, który Klient może zaakceptować lub nie. Jeżeli Towar istotne niezgodny jest z Ofertą, Kupujący może odmówić złożenia własnej Oferty. Raport zostanie udostępniony Klientowi w postaci elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Oferty w terminie 3 dni od daty dostawy Towaru do magazynu Kupującego. Raport zawiera Ofertę Kupującego składaną Klientowi.
- W przypadku braku możliwości weryfikacji Oferty lub realizacji Umowy Dostawy Towaru z przyczyn, o których wiadomo Kupującemu w tym także, gdy sprzedaż Towarów na rzecz Kupującego nie będzie możliwa w czasie przewidzianym na weryfikację i realizację Oferty, Kupujący niezwłocznie poinformuje Klienta o powstałych okolicznościach drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta lub telefonicznie.
- Kupujący zastrzega sobie prawo do nierealizowania Ofert bez udostępnienia kontaktu, pod którym będzie możliwe potwierdzenie Oferty.
- Jeśli realizacja Oferty okaże się niemożliwa, Kupujący może również zaproponować Klientowi:
- anulowanie całości Oferty (wybór tej opcji przez Klienta zwalnia Kupującego z obowiązku weryfikacji Oferty),
- anulowanie Oferty w części, w której jego realizacja nie jest możliwa w racjonalnym terminie (wybór tej opcji przez Klienta zwalnia Kupującego z realizacji Oferty w zakresie, w jakim nie jest ona możliwa),
- podział Oferty oraz określenie terminu realizacji Zamówienia w części, której realizacja pierwotnie nie jest możliwa (wybór tej opcji przez Klienta powoduje, że dostawa dokonana zostanie w odrębnych przesyłkach, przy czym Klient nie będzie ponosił dodatkowych kosztów dostawy związanych z podziałem Zamówienia).
- W przypadku stwierdzonego przez Kupującego braku możliwości przyjęcia przez Kupującego Oferty do realizacji, Umowa Dostawy Towaru nie zostaje zawarta, jak również nie zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
- Raport zawiera Ofertę Kupującego składaną Klientowi.
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą przyjęcia przez Klienta Oferty złożonej mu przez Kupującego poprzez akceptację raportu przedstawionego przez Kupująceg.
- Ostateczną ceną wiążącą strony Umowy Sprzedaży jest Cena umieszczona w Raporcie Kupującego przekazanym Klientowi w momencie jej akceptacji przez Klienta.
- Klient zobowiązany jest zaakceptować lub odrzucić Ofertę Kupującego niezwłocznie, ale nie później, niż w terminie 3 dni od chwili otrzymania jej od Kupującego.
- Jeżeli Klient jest przedsiębiorcą, brak odpowiedzi na przedstawioną Ofertę Kupującego w terminie 3 dni będzie równoznaczny z jej akceptacją, a tym samym zawarciem Umowy Sprzedaży.
- W razie akceptacji przez Klienta Oferty Kupującego (lub milczącego przyjęcia Oferty przez Klienta będącego przedsiębiorcą) i zawarcia tym samym Umowy Sprzedaży, Cena za Towar (z potrąceniem kosztów przesyłki) zostanie uiszczona na rzecz Klienta na wskazany przez niego przy składaniu zamówienia rachunek bankowy, w terminie 3 dni licząc od dnia otrzymania akceptacji Klienta (milczącego przyjęcia przez Klienta będącego przedsiębiorcą) raportu Kupującego.
- Umowa Sprzedaży oraz Umowa Dostawy Towaru wygasa, gdy Klient wprowadzi nieprawdziwe dane w formularzu lub dane uniemożliwiające odbiór Towaru.
- W razie odrzucenia Oferty przez Klienta, odmowy złożenia Oferty przez Kupującego (Towar istotnie niezgodny z Ofertą Klienta) albo wygaśnięcia Umowy o czym mowa w punkcie 19 powyżej, Klient zobowiązany jest niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 3 dni, odebrać Towar od Kupującego na własny koszt. Kupujący może obciążyć Klienta kosztami magazynowania Towaru nieodebranego w zastrzeżonym terminie. Klient zwraca również koszt przesyłki tymczasowo pokrytej przez Kupującego w terminie 3 dni licząc od dnia, w którym Umowa Sprzedaży nie doszła do skutku, przy czym Kupujący może wstrzymać się z wydaniem Klientowi Towaru do chwili otrzymania zwrotu płatności za transport.
5. Oświadczenia
- Klient oświadcza, że sprzedawany Towar nie pochodzi z kradzieży i jest jego własnością, nie jest obciążony prawem osób trzecich oraz że nie zawiera materiałów wybuchowych i niebezpiecznych.
- Wszelki dostarczany Towar musi być wolny od promieniowania jonizującego, o stopniu przewyższającym naturalne promieniowanie własne stali. Poziom przekraczający naturalne promieniowanie stali, występuje w razie wskazania przez odpowiednie urządzenie mierzące, promieniowania przekraczającego naturalne promieniowanie tła.
- Przekroczenie takiego promieniowania zostanie po dalszej kontroli udokumentowane w protokole badania. W razie stwierdzenia takowego promieniowania, Kupujący będzie upoważniony do wstrzymania rozładunku i odmowy odbioru Towaru objętego takim promieniowaniem i do poinformowania o tym fakcie właściwych organów, jak i Klienta.
- O ile odpowiedni organ nie zarządzi inaczej, Klient winien w ciągu dwóch dni od poinformowania go o odmowie przyjęcia Towaru, przedmiotowy Towar odebrać albo zarządzić i dokonać jego utylizacji.
- Wszystkie koszty związane z odmową odbioru przez Klienta Towaru od Kupującego, koszty transportu powrotnego i utylizacji ponosi Klient. W razie zarządzenia szczególnych środków przez odpowiedni organ (w szczególności segregację, sztukowanie i badanie poszczególnych części dostawy, tymczasowe składowanie na terenie zakładu, transport pod nadzorem, utylizację), wszelkie wynikłe z tego tytułu koszty ponosić będzie Klient.
6. Reklamacja
- Reklamacja Treści i Usług cyfrowych
- Reklamacja Konsumenta dotycząca problemów z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych stanowi jednocześnie żądanie doprowadzenia Treści lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
- Niezgodność Treści i Usług cyfrowych ma miejsce wtedy, gdy:
- niezgodny z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych jest ich opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
- nie będą one pozostawały przydatne do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Kupującego najpóźniej w momencie zawarcia Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych i który Kupujący zaakceptował,
- nie będą one nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- nie będą one występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwa, jakie są typowe dla Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Kupującego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Kupujący wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych;
- nie będą one dostarczone z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać,
- nie będą one zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Kupującego przed zawarciem Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
- Kupujący doprowadza do zgodności z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych reklamowanej treści lub usługi cyfrowej w rozsądnym czasie od chwili, w której zostanie poinformowany o zaistniałych okolicznościach, bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając charakter oraz cel treści lub usług cyfrowej, w jakim są wykorzystywane.
- Jeżeli zachodzi okoliczność niezgodności treści lub usługi cyfrowej z Umową, Użytkownik może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych, gdy:
- doprowadzenie do zgodności z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- doprowadzenie do zgodności w Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych okazało się nieskuteczne;
- brak zgodności Treści lub Usług cyfrowych z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od tej Umowy;
- z oświadczenia Kupującego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści lub usług cyfrowych do zgodności z Umową o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.
- Kupujący nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli środowisko cyfrowe Użytkownika nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi.
7. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży
- Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę Sprzedaży na odległość może w terminie czternastu (14) dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny, składając Kupującemu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie może być wysłane:
- pismem na adres: ul. Stalowa 3, 10-420 Olsztyn.
- w formie elektronicznej na adres: [email protected]
- Kupujący ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić Konsumentowi Towary, w tym koszt dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym) – o ile został już opłacony przez Klienta.
- Koszty odesłania Towaru w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży o którym mowa w postanowieniach powyżej ponosi Konsument.
- Klient dokonuje zwrotu płatności na rzecz Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Do zachowania terminu wystarczające jest dokonanie zwrotu płatności przed jego upływem. Jeżeli Konsument nie uczyni tego w tym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki.
- Kupujący może się wstrzymać ze zwrotem Towaru do momentu otrzymania zwrotu płatności na konto bankowe Kupującego, powiększone o koszt przesyłki zwrotnej.
- W razie skutecznego odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
- Towar powinien zostać zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Klientowi będącemu Przedsiębiorcą nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Kupującym.
- Kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie stwarza po stronie Klienta będącego Przedsiębiorcą żadnych roszczeń w stosunku do Kupującego.
Pobierz formularz odstąpienia od Umowy Sprzedaży
8. Odstąpienie od Umowy Dostawy Towaru
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi, w przypadku umowy Dostawy Towaru, jeżeli Kupujący wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta. Konsument przyjmuje do wiadomości, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy. Prawo odstąpienia od Umowy Dostawy Towaru nie przysługuje także w przypadku, jeżeli Kupujący dokonał już zlecenia firmie transportowej odbiór Towaru od Klienta. Za chwilę rozpoczęcia zlecenia firmie transportowej odbioru Towaru od Klienta uznaje się moment doręczenia Klientowi wiadomości e—mail z potwierdzeniem otrzymania przez Kupującego złożonej przez Klienta Oferty.
Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych
-
- Prawo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów o dostarczanie Treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
- Prawo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów o dostarczanie Usługi cyfrowej, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
- Za chwilę rozpoczęcia spełniania świadczenia w przypadku Treści lub Usług cyfrowych uznaje się moment doręczenia Klientowi wiadomości e—mail z instrukcją pobrania lub uzyskania dostępu do Treści lub Usług cyfrowych, chyba że zastrzeżono inaczej.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych, wystarczy, aby Konsument wysłał do Kupującego informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od tej Umowy np. poprzez wiadomość e-mail.
- W przypadku Usług cyfrowych odpłatnych, jeżeli żądanie rozpoczęcia świadczenia Usług cyfrowych miało miejsce przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych, Konsument zobowiązany jest zapłacić kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Kupującego o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych, wystarczy, aby Konsument wysłał do Kupującego informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych np. poprzez wiadomość e-mail.
9. Pozasądowe metody rozwiązywania sporów
- Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. Ponadto Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą,
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),
- Konsument może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
10. Postępowanie w przypadku Klientów nie będących Konsumentami
- Klientowi niebędącemu Konsumentem nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Kupującego z tytułu rękojmi wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Kupującym, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Kupującego.
- W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Kupujący może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
11. Odpowiedzialność
- Sklep Internetowy uprzedza, że może nastąpić przerwa lub zakłócenie w świadczeniu usług drogą elektroniczną i udostępnianiu strony internetowej Sklepu Internetowego, której powodem może być:
- modyfikacja, modernizacja, rozbudowa lub konserwacja systemu teleinformatycznego lub oprogramowania Sklepu,
- siła wyższa, działania lub zaniechania osób trzecich (działania niezależne od Sklepu Internetowego).
- Sklep ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Sprzedaży.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość lub utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu Internetowego, wynikające z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Klienta, w szczególności za utratę przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (z winy Klienta) jego Hasła. Sklep Internetowy ponosi jednak odpowiedzialność, jeśli utrata przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie jego Hasła nastąpiło z przyczyn zawinionych przez Sklep Internetowy lub przyczyn, za które Sklep Internetowy ponosi odpowiedzialność.
- Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Klientów, w szczególności za korzystanie przez nich ze Sklepu Internetowego w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
- Wyłącznym źródłem zobowiązań Sklepu Internetowego jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
12. Newsletter
- W celu korzystania z usługi Newsletter, Klient powinien wypełnić formularz dostępny w Sklepie internetowym poprzez podanie swojego adresu e-mail. Niedozwolone jest korzystanie z adresu e-mail, z którego korzysta inna osoba.
- Użytkownik zobowiązany jest potwierdzić zamówienie usługi Newsletter poprzez kliknięcie linku potwierdzającego skierowanego na adres e-mail wskazany w formularzu.
- Podanie przez Klienta adresu e-mail jest konieczne do wykonania usługi Newslettera.
- Usługa Newsletter jest dobrowolna, nieodpłatna i świadczona wyłącznie po dokonaniu subskrypcji.
- Usługa Newsletter polega na dostarczaniu treści dotyczących Kupującego, jego oferty, aktualności, produktów i marki oraz aktualnych promocji. Newsletter zawiera informacje handlowe i marketingowe Kupującego.
- Newsletter jest wysyłany cyklicznie przez czas nieoznaczony, do momentu zakończenia korzystania z usługi lub świadczenia usługi Newsletter przez Kupującego.
- Rezygnacja z Usługi Newsletter możliwa jest w każdej chwili poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdej wiadomości e-mail wysłanej do Klienta w ramach usługi Newsletter lub poprzez wysyłkę rezygnacji na adres e-mail: [email protected].
- Kupujący może zrezygnować ze świadczenia usługi Newsletter w każdym momencie.
- W razie chęci otrzymywania od Kupującego innych niż Newsletter informacji handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Kupującego za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne Klient obowiązany jest wyrazić zgodę na w odpowiednim okienku „check box” umieszczonym w formularzach dostępnych w Sklepie. W ramach przekazywania informacji handlowych za zgodą Klienta Kupujący uprawniony jest m.in. do kontaktowania się z Klientem celem przekazania prośby o wystawienie przez Klienta opinii na stronie www Sklepu, wypełnienia formularza oceny satysfakcji Klienta, przedstawienia swojej oferty i inne.
13. Postanowienia końcowe
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 28 sierpnia 2023.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia Umów Sprzedaży mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
- Kupujący zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Kupujący udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację w Sklepie Internetowym. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 1 (jednego) dnia od dnia opublikowania nowego Regulaminu w Sklepie Internetowym. Ponadto Kupujący poinformuje Klienta na 1 (jeden) dzień przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu, za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu, na adres e-mail przypisany do Konta Klienta. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Kupującego, co skutkuje rozwiązaniem Umowy o dostarczanie Treści lub Usług cyfrowych.
- Klienci, którzy dokonali sprzedaży danego Towaru przed wejściem w życie zmian Regulaminu, obowiązuje Regulamin w wiążący w dacie złożenia Oferty.
- Wszelkie spory mogące powstać w związku z Umową Sprzedaży zawartą pomiędzy Klientem będącym Konsumentem, a Kupującym na zasadach określonych w Regulaminie, będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Kupującym, a Klientem będącym Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Kupującego.